Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ufdpar.edu.br/jspui/handle/prefix/564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Cunha, José Maria Alves da-
dc.contributor.advisor1LattesNCpt_BR
dc.creatorCarvalho, Priscila Veras-
dc.creator.LattesNCpt_BR
dc.date.accessioned2024-06-18T13:44:29Z-
dc.date.available2024-06-18T13:44:29Z-
dc.date.issued2024-02-20-
dc.identifier.urihttp://dspace.ufdpar.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/564-
dc.description.abstractInstagram is currently one of the most widely used social media platforms by travel agencies, boasting around 2 billion active users globally, with approximately 99 million daily users in Brazil. In light of these data, this work aimed to understand how Instagram is utilized as a promotional tool for tourist destinations within travel agencies in the city of Parnaíba, Piauí. The work used field research combined with bibliographical research with a questionnaire with open questions to obtain data. Theoretical support was drawn from authors such as Braun (2017), Hunt and barnett (2004), Kotler (1992), and Silva e Heinski (2021). In conclusion, the study highlights how Instagram has become a distinctive factor in the tourism sector, employing marketing strategies focused on attracting and accommodating clients for travel agencies and hospitality services.pt_BR
dc.description.resumoO Instagram atualmente é uma das mídias sociais mais utilizadas pelas agências de turismo, pois conta com 2 bilhões de usuários ativos sendo no Brasil 99 milhões diariamente. Diante destes dados visa saber: Como o Instagram é utilizado enquanto ferramenta de divulgação de destinos turísticos nas agências de turismo na cidade de Parnaíba Pi?. O trabalho utilizou uma pesquisa de campo aliada a uma pesquisa bibliográfica com um questionário com perguntas abertas para obtenção dos dados. Foram utilizados alguns autores para o embasamento teórico como: Braun (2017); Hunt e Barnett (2004); Kotler (1992); Silva e Heinski (2021). Ao final mostra como o Instagram vem sendo usado como um diferencial dentro do setor turístico com um Marketing voltado para entrada e recepção de clientes para as agências de turismo e hotelaria.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Cátia Regina Furtado da Costa (catiarfc@ufpi.edu.br) on 2024-06-11T20:39:20Z No. of bitstreams: 1 Um estudo sobre o uso do Instagram pelas agências de turismo receptivo na cidade de Parnaíba-Pi.pdf: 161362 bytes, checksum: af925976e84c3878495b60d1d408c1c0 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Cátia Regina Furtado da Costa (catiarfc@ufpi.edu.br) on 2024-06-18T13:44:29Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Um estudo sobre o uso do Instagram pelas agências de turismo receptivo na cidade de Parnaíba-Pi.pdf: 161362 bytes, checksum: af925976e84c3878495b60d1d408c1c0 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2024-06-18T13:44:29Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Um estudo sobre o uso do Instagram pelas agências de turismo receptivo na cidade de Parnaíba-Pi.pdf: 161362 bytes, checksum: af925976e84c3878495b60d1d408c1c0 (MD5) Previous issue date: 2024-02-20en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Delta do Parnaíbapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDepartamento 1pt_BR
dc.publisher.initialsUFDParpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFerramentaspt_BR
dc.subjectInstagrampt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subjectTurismopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ:CIENCIAS SOCIAIS APLICADASpt_BR
dc.titleUm estudo sobre o uso do Instagram pelas agências de turismo receptivo na cidade de Parnaíba-Pipt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Bacharelado em Turismo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.